حوثی ها قبله مسلمانان را هدف گرفتند

https://rasanah-iiis.org/parsi/?p=1115

توسطد.عبد الحميد الأنصاري

خداوند متعال در کلام خود می فرماید: (چه کسانی ستمکارتر از مردمی هستند که با منع ورود مسلمانان به مساجد خدا از برده شدن نام خدا در آن اماکن جلوگیری کردند و در ویرانی آنها کوشیدند. آنان را شایسته نیست که در آن مساجد جز در حال ترس در آیند. برای آنان در دنیا خواری و در آخرت عذابی بزرگ است.) صدق الله العظیم. حالا، چه کسانی ستمکارتر از شبه نظامیان حوثی هستند؟ آنهایی که در سه هفته گذشته دو موشک بالستیک به سوی بیت الله الحرام، خانه خداوند متعال شلیک کردند. آخرین موشک، نیمه شب جمعه، بیت الحرام را که با جمعیت زائران خانه خدا آباد است هدف گرفت؟!

سامانه پدافند هوایی عربستان موفق به رهگیری و انهدام این موشک در فاصله 65 کیلومتری پایتخت مقدس شد؛ چرا که خداوند متعال مسئولیت حمایت از خانه خود را به عهده دارد. ترکش های موشک به روستای سبله از توابع منطقه مکه در غرب عربستان برخورد کرد اما در جریان این حادثه کسی آسیبی ندید.
در این رابطه، چندین پرسش را می توان مطرح کرد از جمله اینکه: چه بر سر این قوم آمده که بیت الله الحرام، خانه خداوند متعال را مورد هدف قرار دادند؟! چرا این موشک در زمانی شلیک شد که خانه خدا از جمعیت انبوه و به ویژه زائران فراوانی از کشورهای خلیج موج می زد؟! اصلا آنها چه گناهی دارند تا با این موشک دوربرد، توسط حوثی ها و حامیان آنها مورد هدف قرار بگیرند؟! اهداف و دلالت های این جنایت شنیع چیست که اگر خدای نکرده به هدف می خورد منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر می شد؟ حوثی ها با این جرم و جنایت های بی سابقه در تاریخ به دنبال چه چیزی هستند؟! چطور این راکت های پیشرفته به دست حوثی ها رسیده است؟! کارشناسان ایرانی در این اقدام زشت جنایتکارانه چه نقشی دارند؟! چگونه از وضعیت آتش بس برای قاچاق این موشک ها بهره برداری شد؟! کشورهای خلیج و عربی و جهان اسلام و جهان برای مقابله با تجاوزگری به قبله مسلمان چه اقداماتی باید انجام دهند؟
نخست اینکه، این اقدام زشت و نکوهیده بر این امر دلالت دارد که حوثی ها و حامیان آنها به اوج شکست و ناتوانی و ورشکستگی و ناامیدی در مقابله با ائتلاف عربی رسیدند. لانه های حوثی ها توسط ائتلاف عربی تار ومار شدند. ائتلاف عربی موفق به آشفته کردن حوثی ها شد. آنان روحیه خود را باختند و مسیرهای امداد رسانی حوثی ها با اسلحه قاچاق قطع شد. اوضاع مالی آنها به هم ریخت. آنها به حال و روز بدی افتادند و آنچنان سردرگم و آشفته حال و عصبی و انتقام جو شدند که حتی مجتمع های مسکونی و غیر نظامیان را هدف تجاوزگری قرار دادند. آنها به بمبگذاری پل ها و تاسیسات حساس و حیاتی روی آورده و مسیرهای امدادرسانی انسانی را بستند. اقدامات احمقانه و عدم مسئولیت پذیری آنها به حدی رسید که مکه مکرمه را مورد هدف قرار دادند.
برملاشدن دروغ شعارهای گمراه کننده حوثی ها از دیگر نتایج این تجاوزگری وحشیانه است؛ شعارهایی نظیر مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا. آیا نشانه ای آشکارتر از هدف گیری مقدس ترین سرزمین مسلمانان یعنی مکه مکرمه هم وجود دارد که دروغ بودن این شعارها را ثابت کند؟! 
حوثی ها با هدف گرفتن جمعیت زائران بیت الحرام چندین هدف را دنبال می کنند که عبارتند از: نخست: کشته و زخمی شدن بیشترین تعداد ممکن افراد، ارعاب و وحشت افکنی بین مردم که داعش و حوثی از این لحاظ شبیه به یکدیگر عمل می کنند، ایجاد موج رسانه ای، افکار عمومی در پی این موج رسانه ای بر ائتلاف عربی برای به تعویق انداختن عملیات خود فشار می آورند. عملیات ائتلاف عربی به منظور یاری رساندن به ملت یمن برای آزاد سازی کشورشان از دست شبه نظامیان راه اندازی شده است؛ چرا که امکانات کشور بازیچه دست آنان شده است.
 دوم: حوثی ها با شلیک راکت ها به شکل کورکورانه به سمت بیت الله الحرام می خواهند طوری وانمود کنند که گویی پادشاهی عربستان سعودی توانایی دفاع از کعبه و زائران آن را ندارد. البته، این ، شیوه خبیثانه ای برای مطرح کردن خواسته هایی مبنی بر اداره و نظارت بر امور حرمین توسط کلیه کشورهای اسلامی است. چنین مطالباتی همواره از سوی حاکمیت ولایت فقیه عنوان می شود.
کارشناسان در خصوص نحوه قاچاق راکت ها توسط این شبه نظامیان بر این باورند که آنان در وضعیت آتش بس اقدام به قاچاق موشک های دوربرد از طریق مسیرهای مناطق بیابانی می کنند.!
آخرین نکته اینکه حوثی ها بدون توجه به اصول دینی یا اخلاقی برای حفظ حرمت بیت الله الحرام یا حرمت این ماه، یا حرام بودن خونریزی، و یا احترام به عواطف یک میلیارد و نیم نفر مسلمان به سمت بیت الله الحرام راکت شلیک کردند. این یک اقدام جنایتکارانه است که نمی توان در برابر آن سکوت کرد. این اقدام حتی به این بهانه که فرودگاه عبد العزیز هدف اصلی این راکت بوده هم قابل توجیه نیست. البته، این توجیه اصلا قابل قبول نیست و با عقل جور در نمی آید؛ چرا که این موشک بی هدف بوده و کورکورانه به جایی اصابت می کند.. حالا چاره کار چیست؟ ابراز خشم و محکومیت و نکوهش این اقدام امری مطلوب و واجب و ضروری است. اما مهم تر از همه این است که این خشم اسلامی به یک اقدام عملی برای کاهش توانمندی های حوثی ها تبدیل شود تا اینکه دیگر نتواند دوباره چنین تجاوزگری نکوهیده ای را تکرار کنند. این، وظیفه رسانه ای و دیپلماتیک و نظامی و بین المللی ما است. سازمان ها و انجمن های اسلامی و شوراهای پارلمانی ما باید این رویداد و این فرصت را به غنیمت شمرده و به ایفای نقش فعالانه و موثری در جامعه جهانی بپردازند. آنها باید با مخاطب قرار دادن اعضای پارلمان های کشورهای جهان و نهادهای مدنی و حقوقی جنبه های مختلف این تجاوزگری را برای آنان شرح دهند. کشورهای ما باید تمام قوای سیاسی و دیپلماتیک و مالی خود را بسیج کرده تا حمایت افکار عمومی جهان را در خصوص عادلانه بودن این مسئله جلب کنند.

ترجمه شده از: روزنامه الوطن


مسئولیت نوشته ها به عهده خود نویسنده است وسایت مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد

د.عبد الحميد الأنصاري
د.عبد الحميد الأنصاري
پژوهشگر قطری