ایرانی های مقیم خارج از کشور با دور زدن تحریم های حج از سوی تهران به حج می روند… و استقبال عربستان از حجاج ایرانی

https://rasanah-iiis.org/parsi/?p=940

یک منبع در وزارت حج و عمره عربستان سعودی از عدم اعتراض کشورش به صدور ویزای حج برای ایرانی های مقیم کشورهای اروپایی از طریق آژانس های گردشگری معتبر خبر داد. این اقدام پس از تصمیم تهران مبنی بر توقف اعزام حجاج امسال اتخاذ شد.
به نوشته روزنامه هافینگتن پست این منبع روز دوشنبه 15 اوت 2016 میلادی (25 مرداد 1395 شمسی) به روزنامه الوطن عربستان گفت “برخی ایرانی های مقیم خارج کشور درخواست ویزای حج داده اند و در آژانس های گردشگری در کشورهای اروپایی نام نویسی کرده اند.”
به گفته این منبع “دو سه دفتر در مکه مکرمه برای ارائه خدمات به این حجاج افتتاح خواهد شد.” وی افزود “حدود 10 تا 12 دفتر خدماتی سالانه به حجاج ایران اختصاص داده می شد.”
شایان ذکر است دولت ایران در ماه مه گذشته (خرداد) اعلام کرد فریضه حج ایرانی ها در مکه مکرمه امسال برگزار نخواهد شد. ایران، عربستان را به “کارشکنی” و جلوگیری از “اعزام ایرانی ها به بیت الله الحرام” متهم کرد.
وزارت حج و عمره عربستان سعودی با تاکید بر اینکه هیئت سازمان حج و زیارت ایران با خودداری از امضای تفاهم نامه اعزام حجاج ایرانی در پیشگاه خداوند و در برابر ملت خود مقصر اصلی عدم توانایی شهروندان ایرانی در ادای فریضه حج امسال شناخته می شود، از دولت ایران خواست مسئولیت تقصیر خود را گردن بگیرد.

موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران