سفر رئیس مؤسسه رسانه به الجزایر

https://rasanah-iiis.org/parsi/?p=3292

دکتر محمد بن صقر السلمی رئیس مؤسسه بین المللی مطالعات ایران در جریان سفر به جمهوری الجزایر، با تنی چند از نخبگان رسانه ای و دانشگاهی دیدار کرد.

دکتر السلمی در ابتدای این دیدارها، با آقای کمال دوحه مدیر »مجتمع رسانه ای الاخباریة» ملاقات کرد و طرفین درباره روابط تاریخی میان پادشاهی عربستان سعودی و الجزایر و نیز تلاشهای عربستان سعودی در حمایت از انقلاب الجزایر بحث و تبادل نظر کردند. همچنین طرفین به مسائل کنونی و چالشهایی پیش روی دو کشور توجه نشان دادند. در این دیدار، دکتر السلمی درباره مؤسسه بین المللی مطالعات ایران و فعالیتهای پژوهشی آن توضیحاتی ارائه نمود. در مقابل، آقای کمال دوحه نیز دکتر السلمی را در بازدید از مجتمع رسانه ای الاخباریه همراهی کرده و درباره ساختار اداری این مجتمع رسانه ای و بخش های مختلف آن توضیحاتی بیان کرد. گفتنی است نشریه کاغذی و نیز پایگاه اینترنتی این نشریه و مجموعه “الاخباریه +” که به پوشش اخبار مغرب عربی و منطقه ساحل می پردازد، کانال دیجیتالی ” الاخباریه TV” و طرحهای آینده نگرانه ای چون مرکز مطالعات تخصصی مغرب عربی و منطقه ساحل از جمله بخشهای مجتمع رسانه ای الاخباریه است. در پایان این دیدار آقای دکتر السلمی نشان مؤسسه بین المللی مطالعات ایران و برخی از آثاری که توسط رسانه منتشر شده است را به اقای کمال دوحه تقدیم كرد.

در ادامه این دیدارها دکتر السلمی با آقای جمال لعلامی مدیر مسؤول »روزنامه الشعب» دیدار كرد. این دیدار در زمانی صورت گرفت که دست اندرکاران نشریه الشعب در تدارک جشن شصتمین سال تأسیس آن بودند. در این دیدار، روابط عربستان سعودی و الجزایر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و چشم انداز 2030 عربستان توجه طرفین را به خود معطوف داشت.  آقای دکتر السلمی درباره ابعاد اين چشم انداز توسعه ای و دستاوردهایی که تا کنون داشته، مطالبی بیان کرد. وی همچنین، ضمن معرفی مؤسسه بین المللی مطالعات ایران و تجربه موفق آن در عرصه پژوهشهای علمی، نشان رسانه و برخی از محصولات این مؤسسه را به آقای جمال لعلامی اهدا نمود.

شایان ذکر است که در جریان این سفر، دکتر السلمی در مقر رادیوی بین المللی الجزایر حضور یافت و در برنامه “مفاهیم” که تهیه کننده و گوینده آن مروان الوناس است، به عنوان مهمان مشارکت كرد. این برنامه به بحث ولایت فقیه اختصاص یافت و درباره مفهوم این نظریه، پیدایش و شکوفایی و نیز جایگاه آن در حوزه شیعی بحث شد و رابطه آن با مفاهیمی چون دمکراسی و دولت ملی مورد بررسی قرار گرفت.

موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران