شركت رسانه در «نشست غیر علنی 2022 اسلام آباد»

https://rasanah-iiis.org/parsi/?p=3275

دکتر علی بن عواض العسیری عضو هيات امنای مؤسسه بین المللی مطالعات ایران و سفیر پیشین پادشاهی عربستان سعودی در لبنان در دومین «نشست غیر علنی اسلام آباد» شرکت نمود. این نشست که به همت «مؤسسه مطالعات راهبردی اسلام آباد» تحت عنوان «75 سال استقلال: تحقق امنيت ملی همه جانبه» ، در روزهای 7 و 8 دسامبر 2022 میلادی برگزار شد.

دکتر علی العسیری در جلسه سوم این نشست سخنرانی خود را با عنوان «تقویت روابط اقتصادی پاکستان با پادشاهی عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری خلیج» ارائه نمود.

در این کنفرانس شخصیت های برجسته پاکستانی و غیر پاکستانی، از جمله رهبران سیاسی، سیاست سازان و دانشگاهیان شرکت داشتند تا برای مقابله با تهدیدهای امنیتی پیچیده سنتی و مدرن که پاکستان، منطقه و جهان را تهدید می کنند، راه حلهای مبتکرانه ای ارائه نمایند.

دکتر علی العسیری تصریح كرد: «در چشم انداز 2030 میلادی پادشاهی عربستان سعودی، فرصت های زیادی برای روابط تجاری با پاکستان و همچنین فرصتهای سرمایه گذاری عربستان در پاکستان و نیز استفاده از نیروی کار پاکستانی در پروژه های کلان توسعه ای پیش بینی شده است». وی همچنین افزود: ما شاهد تحول بزرگی در روابط پادشاهی عربستان سعودی با پاکستان در بخش اقتصاد هستیم. عربستان سعودی در صدد است سرمایه گذاریهای بلند مدتی در بخش توسعه انجام دهد. وی همچنین افزود: «رهبری پادشاهی عربستان سعودی متعهد به سرمايه گذاری 20 میلیارد دلار در پروژه های پالایش، مجتمع پتروشیمی، استخراج معادن و نیز تولید انرژیهای تجدیدپذیر در پاکستان است. در پاکستان ظرفیتهای کلانی در بخشهای نساجی، ورزش، تولید چرم و تجهیزات جراحی وجود دارد که سرمایه گذرای بخش دولتی و خصوصی عربستان سعودى را جلب مى کند».

در پایان، دکتر العسیری بر رابطه عمیق و تنگاتنگ میان پاکستان و پادشاهی عربستان سعودی تأکید نموده و یادآور شد که پادشاهی عربستان سعودی به تقویت همکاری با پاکستان در همه زمینه ها پایبند است. وی همچنین در خصوص تقویت روابط برادرانه در سایه رهبری حکیمانه دو کشور ابراز خوشبینی نمود.

موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران