مردم ایران برای رویارويی با رژیم ایران نقشه کشیده اند

https://rasanah-iiis.org/parsi/?p=1015

حجاج ایرانی از « ملت های غیر فارس » ضمن مخالفت با رژیم حاکم ایران تاکید کردند که رژیم ایران در تلاش است تاريخ را مطابق با برنامه های فرقه گرایانه و سیاسی خود در منطقه بازنویسی کند. آنها همچنین به حجم ظلم و ستم و نژاد پرستی که قومیات های غیر فارس از آن رنج می برند اشاره کردند.
آنها در یک سمینار که توسط دفتر روزنامه «عکاظ» در شهر جده برگزار شد خاطر نشان کردند که نظام ایران قادر به حل بحران های داخلی نیست، و در همان حال به دنبال صادر کردن تروریسم و ويرانى و پشتیبانی فرقه ای از شبه نظامیان افراطی خارج از کشور است .
آنها با اشاره به اینکه کشور ایران از نظر اجتماعی و اقتصادی بسیار آسیب پذیر و فرسوده است خاطر نشان کردند که لرزش پایه های نظام در این مرحله زمانی به معنای فروپاشی نظام ایران خواهد بود. آنها نقطه قوت رژیم را در عدم تحرک کشورهای عربی دانستند و قدرت نظامی ایران را به “تصوير ببر روی کاغذ” تشبیه کردند. و اشاره کردند کشورهای عربی قویترین و بزرگترین ماشين رسانه ای منطقه را در اختيار دارند، حتی اگر این کشورها تنها 10 درصد از قابلیت های رسانه ای خود را به کار بگیرند قادر خواهند بود با گفتمان فرقه ای ایران مقابله کنند. اينک به جزئیات این سمینار مى پردازیم:
در آغاز گفتگو اقای یعقوب تستری مسوول دفتر جنبش آزدی أحواز(حرکه النضال) گفت: ما، قومیت های عرب، ترکمن، کرد و بلوچ، قومیت های غیر فارس هستيم و 70 درصد از جمعیت ايران را تشکیل می دهیم. این آمار بر حسب اعترافات وزیر آموزش و پرورش است كه اعلام كرد دانش آموزان غیر فارس سال اول از لحاظ زبان فارسى با مشكل روبه رو هستند. اقای تستری می گوید که این نقل قول آقای وزیر نشان دهنده مقاومت فرهنگی این قومیت ها است که بر حفظ زبانشان کوشش فراوان می کنند. حفظ فرهنگ، زبان و تاریخ که قانون بین الملل از آن دفاع می کند یکی از اهداف بلندمدت این قومیت ها است. وی افزود ما اقلیت نیستیم زیرا اکثریت جمعیت ایران غیر فارس است.
یعقوب حر تستری افزود: ما احوازی ها مثال بارزی از این مقاومت بی حد و حصر و چالش انگیز هستیم که نشان دهنده این نگرش مقاومتی است، ما زبانمان را در کنار خانواده یاد می گیریم. ما در حال حاضر درگیری سختی با رژیم ددمنش ایران داریم، زیرا این نظام خواستار محو ماست. البته ما ایرانی نیستیم و وطن ما جزيی از سرزمين عرب است که توسط ایران اشغال شد و ملت ما منتظر فرصت مناسبی است که از یوغ این جنایتکاران رهايى یابد. ما به قومیت عرب وازادسازی کشورمان ایمان مطلق داریم. این نظام وحشی خواستار کشت وکشتار مردم عرب که از حقشان دفاع می کنند و این میسر نیست. رژیم منابع سرزمین ما را برای تحقق اهداف خویش غارت می کند. سیاست ایران تفرقه بینداز حکومت کن است. ایادی خبیث سپاه وبسیج یکی از ابزارهاى پیاده کردن این سیاست است. این رژیم برصدد تکمیل پروسه فرهنگ سازی به روش نظام فرهنگی تک زبان وتک فرهنگ فارسی است که دشمن سرسخت فرهنگ عرب است.
آقای حسن راضی، مدیر مرکز پژوهش راهبردی الاحواز، با اقای تستری موافق بود، وی مى گوید: کلیه شواهد سیاسی وامنی نشان می دهد ایران می کوشد با استفاده از پوشش مذهبی پروژه نژادپرستى صفوی دیرین خود را ترویج وحقد وآز وکینه را بر عرب واهل سنت روا دارد. این نظام در سر دارد ميان مردم فارس نژاد و سرزمین ما رابطه روحی ایجاد کند و از اين سياست به عنوان حربه عليه ملت أحواز و آرمان هايشان در آینده نه چندان دور استفاده كند.
آقای راضی همچنین اشاره کردند که سپاه وبسیج ابزار رژیم برای سرکوب مردم أحواز هستند. این گروه ها ودستگاه های امنیتی یکی از اهداف مقاومت مسلح الاحواز هستند. جنبش مردمی الاحواز اتشی است زیر خاکستر که هر آن می تواند به روی دشمن خود منفجر شود. آنها فقط منتظر رهبری هستند که آنان را به سوی رویارویی با دشمن و آزادی رهنمون سازد.
جوانان عرب حاملان بی چون و چرای این فکر مقاومت هستند. و در این راه سر به دار می دهند و بی پروا به سوی زندگی جاودانه با شجاعت و بی هراس قدم در راه مبارزه می گذارند. البته بايد منظم وهدفدار عمل كرد تا به اهداف خود رسيد.
مقاومت الاحواز به نظر اقای حسن راضی به سوی تشديد عملیات خود می رود. سلاح و رسانه اين جنبش به مردم و وطن خود خدمت مى كند تا آنها را از یوغ این اشغالگران آزاد كند.
از سوى دیگر آقای ضیاء الصدر، نويسنده ترک، می گوید تهران از گسترش مذهب تسنن ميان آذرى هاى شمال ايران بسيار هراسان است. وی افزود که صفویان مذهب تشیع را با زور بین مردم آذربایجان جنوبی منتشر کردند. وى اشاره كرد كه مردم تبريز بودند كه آتش فروپاشی رژیم شاهنشاهى را جرقه زدند. ونظام کنونی ممکن است به واسطه آذری ها سقوط کند. وی خاطر نشان کرد که بعد از استانبول، تهران یکی از بزرگترین پایتخت هايى است که به زبان ترکی صحبت می کنند.
آقاى ضياء الصدر افزود: گفتمان مذهبی در ایران پر از کینه توزی است و هدف او چیزی جز مغزشويى نيست. همه اين كارهايى كه رژیم انجام می دهد فقط به خود رژیم آخوندی خدمت مى كند. رژیم آخوندی ایران سعی می کند تاریخ اسلام را تغيير و نسخه ایرانی فارسی و شیعى خود را جایگزین آن کند. اقای صدر که در پاریس زندگی می کند در دیدار خود از کشور عربستان سعودی و اينكه شاهد پیشرفت این کشور است ابراز خوشحالى كرد.
الصدر ضمن تحسين از دولت عربستان به خاطر كوشش هايى كه در راه خدمت به مردم خود مى كند به وضعيت بد ملت ايران اشاره كرد و گفت: رژیم آخوندی منابع ملت خود را صرف پشتیبانی از شبه نظاميان عراقی ولبنانی وسوری و ايجاد فتنه و ناآرامى در كشورهاى دیگر است.
آقای رضا حسین پور فعال سیاسی بلوچ می گوید: رژیم هایی حاكم ایران بودند و هستند با اینکه مردم بلوچ را قتل عام کرده و مانع پیشرفت انها شدند اما نتوانستند اراده ملت بلوچ را از بین ببرند. مردم بلوچ به مذهب سنی خود افتخار مى كنند وقتل عام اهل سنت باعث ترس آنان نمى شود. ما مدافع سرسخت حقوق ملت هاى غیر فارس هستیم، اکنون لازم و ضروری است که این قومیت ها عليه این رژیم بربری متحد شوند.
آقای ناصر نبات شهی، يكى از فرماندهان حزب مردم بلوچستان، با هموطن خود همراى بود، وى می افزاید: نظام بی نظم ایران برای اسکات مردم از هیچ وسیله اى دریغ نمی کند، می کشد اعدام می کند، و هر كس عليه اين رژیم اعتراض کند برای او دادگاه نمایشی انقلابی تشکیل می دهد و او را به اعدام محکوم می کند. مردم بلوچ یکی از ملتهای برجسته عالم اسلام است که در راه حفظ دين و آزادى كه حق مسلم خود است مى جنگد.

منبع: روزنامه عکاظ

موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران