ادعای ترور قاری قرآن بیت رهبری برای مختومه کردن پرونده تجاوزهای جنسی

https://rasanah-iiis.org/parsi/?p=1088

در سال 2012 میلادی (1391 شمسی) ضمن اعتراف به اعمال خود توبه نامه ای امضا کرد اما دوباره به عادت گذشته یعنی تجاوز به شاگردان خود روی آورد. این در حالیست که خامنه ای یا معاون وی، که رئیس شورای عالی قرآن است، هیچکدام واکنش خاصی نشان ندادند. و بدین ترتیب، سعید طوسی همچنان در سمت خود به عنوان قاری قرآن این شورا و بیت رهبری باقی ماند.

» سعید طوسی و شورای عالی قرآن
شورای عالی قرآن در مکان های مختلف کرسی های تلاوت قرآن برگزار می کند. بررسی فهرست دعوت شدگان نشان می دهد که طوسی سال های 2013 و 2014 میلادی (1392 و 1393 شمسی) بیشترین تلاوت را داشته است. طوسی به عنوان کارشناس مسوول نوجوانان جامعه قرآنی معرفی شده و ارتباط او با قاریان نوجوانی که به آنها تجاوز کرده به واسطه شورای عالی قرآن تسهیل شده است.\

» علنی شدن جنایت… طوسی تهدید می کند و سپاه سرپوش می گذارد
بنا به گزارش های اخیر رسانه های گروهی در ایران، سعید طوسی قاری قرآن بیت رهبری به حدود 19 کودک تعرض جنسی کرده است. سایت “آمد نیوز” و همچنین بخش فارسی “صدای آمریکا” از جمله رسانه هایی هستند که این خبر را منتشر کردند. در این گزارش ها آمده است طوسی، قاری برتر قرآن، و کسی که مقام اول مسابقات حفظ قرآن در ایران را کسب کرده، ویکی از چهره های نزدیک به خامنه ای است، به 19 کودک 12 تا 14 ساله تعرض جنسی کرده است. به دنبال این رسوایی، یک سایت نزدیک به اصلاح طلبان گفت یک قرارگاه امنیتی برای مختومه کردن پرونده سعید طوسی درصدد اجرای برنامه ای است.
به گزارش سایت خبری “آمد نیوز”،[1] یک قرارگاه امنیتی که آن را “بصیرتی-عملیاتی” توصیف کرده اما نامش را نبرده با حضور اعضای شورای مرکزی خود تشکیل جلسه داده تا درباره مساله سعید طوسی تصمیم بگیرند. البته مقصود از این قرارگاه همان سپاه پاسداران ایران است.
بنا به این گزارش، در این جلسه که دو ساعت طول کشید، با تحلیل و بررسی نوار یک ساعته برنامه “صفحه آخر” “صدای آمریکا”، که مجری آن مهدی فلاحتی [2] است، و سخنان یکی از شاکیان، تصمیم به “حذف و ترور سعید طوسی” گرفته شده است.
این گزارش افزود شورای مرکزی این قرارگاه امنیتی با تحلیل “فایل صوتی سعید طوسی در گفت و گو با یکی از شاهدین” و سخنان طوسی مبنی بر زیر کشیدن 100 نفر با خود و بررسی پرونده وی با حضور یکی از مسوولین قوه قضائیه تصمیم به ترور سعید طوسی گرفته شده تا از علنی شدن پرونده “تجاوزات گروهی وی با برخی افراد صاحب نفوذ به برخی نوجوانان” خودداری کند. بنا به این نقشه، طوسی ترور شده و مسوولیت این ترور را به گردن شکات می اندازند و زمینه بازداشت و اعدام آنها را فراهم می آورند.
سایت “آمد نیوز” گفته که با قبول مسوولیت انتشار این تصمیم محرمانه قرار گاه “بصیرتی عملیاتی” و آگاهی از میزان فشارها و تخریب های پس از انتشار این خبر اعلام می دارد، هرگونه خدشه به امنیت جانی سعید طوسی بر عهده مقامات این “قرارگاه” است و تنها راه نجات سعید طوسی و نظام از این بی حیایی و اعمال غیر شرعی و قبیحه، “برپایی دادگاهی عادل با حضور هیئت منصفه” و “اجرای عدالت” در این خصوص است.

» سلطه قضائیه منع تعقیب را ترجیح می دهد
از سوی دیگر، محسنی اژه ای سخنگوی رسمی سلطه قضائیه [3] گفت “در مسئله و شکایت برخی شاگردان سعید طوسی از وی که به سوء استفاده جنسی از آنان متهم شده است حکم قرار منع تعقیب صادر و قطعی شده است. به گزارش خبرگزاری رسمی قوه قضائیه “میزان”، محسنی اژه ای روز یکشنبه گذشته در یک نشست خبری ضمن بیان این مطلب گفت “پرونده سعید طوسی چهار شاکی دارد”. اژه ای افزود “از دیگر اتهامات طوسی تشویق به فساد است”. وی افزود “ابتدا در این مورد نیز قرار منع تعقیب صادر شد که دادگاه با قرائن و شرایط، رسیدگی را ادامه داد و قرار منع تعقیب را نقض کرد.”
خبرگزاری ایسنا هم به نقل از سخنگوی قوه قضائیه گزارش کرده :” پرونده این قاری برای مشورت به یک قاضی متدین و با تجربه سپرده شده است و کار رسیدگی به آن با حساسیت بیشتری ادامه خواهد یافت. اما اژه ای اشاره کرد که شکایت کردن در این موارد از سوی قوه قضائیه توصیه نمی شود. وی گفت “چرا که افشای این موارد خیلی بیشتر به ضرر شاکی است تا متهم و گاهی منجر به اشاعه فحشا می شود.”

» توبه شکسته
چند نفر از شاکیان در گفت و گو با “صدای آمریکا” شواهد و اسنادی در دست دارند که نشانگر اقدامات سعید طوسی و تجاوز به کودکانشان است. “صدای آمریکا” گفت طوسی در سال 2012 میلادی (1391 شمسی) توبه نامه ای در “شورای عالی قرآن” امضا کرد. این توبه نامه به اطلاع صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه رسیده است. اما این مساله به بیرون درز نکرد. این توبه نامه همچنین به اطلاع علی مقدم معاون ارتباط مردمی دفتر رهبری رسیده است. ارتباط مردمی مسوول دریافت نظرات و مشکلات و پرسش ها و شکایت های مردم است. علی مقدم شکایت های شاکیان پرونده طوسی را از طریق این دفتر دریافت کرده اما هیچ واکنش خاصی به آنها نشان نداده است و حتی مانع ورود و دخالت کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در این پرونده شد. وبسایت “ایران وایر” [4] هم اشاره کرد که علی مقدم هم در این جریان دست داشته و مانع رسیدگی قانونی به آن شده است. سید علی مقدم به نقل از خامنه ای گفت “جمع کنید این پرونده را.”[5]
علی مقدم رئیس شورای عالی قرآن و رئیس مرکز طبع و نشر قرآن در ایران است. این شورا از سال 1991 میلادی (1370 شمسی) تشکیل شد، و علی مقدم از آغاز تا کنون ریاست آن را برعهده دارد.
طوسی به زندگی عادی خود مشغول است
شایان ذکر است آخرین کرسی تلاوت سعید طوسی در سوم اکتبر سال جاری (12 مهر ماه امسال) برگزار شد. این در حالیست که –به گفته سخنگوی قوه قضائیه- پرونده سعید طوسی به اتهام تشویق به فساد در قوه قضائیه باز است.

موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران