امضای یادداشت تفاهم میان مؤسسه رسانه و مؤسسه مطالعات پیشرفته بین المللی ازبکستان

https://rasanah-iiis.org/parsi/?p=3339

دکتر محمد بن صقر السلمی بنیانگذار و رئیس مؤسسه بین المللی مطالعات ایران به منظور برقراری روابط دوجانبه مشترک در زمینه های پژوهشی، علمی و مهارت آموزی با مؤسسه مطالعات پیشرفته بین المللی ازبکستان (IAIS) یادداشت تفاهم امضا کردند. در این جلسه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، آقای یوسف بن صالح القهره سفیر عربستان سعودی در ازبکستان نیز حضور داشتند. گفتنی است امضای یادداشت تفاهم بخشی از برنامه های مراسم افتتاحیه مؤسسه مطالعات پیشرفته بین المللی ازبکستان بود که توسط مقامات و کارمندان این مؤسسه و به سرپرستی اکرم عمر اف معاون رئیس این مؤسسه برگزار شد. مؤسسه مطالعات پیشرفته بین المللی ازبکستان وابسته به دانشگاه اقتصاد جهانی و دیپلماسی (UWED) در تاشکند است که خود، زیر نظر وزارت امور خارجه ازبکستان فعالیت می کند.

آقایان صادق صفای رئیس «دانشگاه اقتصاد جهانی و دیپلماسی»، شیرزاد عبد اللهی اف رئیس مؤسسه و فرقت صدیق اف معاون اول وزیر امورخارجه ازبکستان به حاضران خیر مقدم گفتند. طی این مراسم، علاوه بر رسانه، مؤسسات و دانشگاههای برتر دیگری چون « مؤسسه فریدریش ایبرت»، «دانشکده مطالعات جهانی» دانشگاه ساسکس و « مرکز حکومتداری و بازارهای» دانشگاه پیتسبرگ نیز یادداشت های تفاهمی با مؤسسه مطالعات پیشرفته بین المللی ازبکستان به امضا رساندند.

شایان ذکر است دانشگاه اقتصاد جهانی و دیپلماسی یک ارگان دولتی و زیر نظر ریاست جمهوری ازبکستان است و تأسیس آن به سال 1992 میلادی باز می گردد. مؤسسه مطالعات بین المللی پیشرفته (IAIS)  که فعالیت های خود را در 23 جولای 2023 میلادی آغاز کرد، مراکزی دارد از آن جمله می توان به مرکز مردم شناسی و علم تعارض، مرکز توسعه پایدار، مرکز حقوق بین الملل، مرکز جغرافیای سیاسی انرژی، مرکز مطالعات اروپایی، مرکز مطالعات افغانستان و جنوب آسیا، مرکز مطالعات آسیا و اقیانوس آرام، مرکز مطالعات امریکا و مرکز دیپلماسی اقتصادی اشاره کرد.

موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران