رئیس «رسانه» در کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در تاجیکستان شرکت می کند

https://rasanah-iiis.org/parsi/?p=3220

دکتر محمد بن صقر السلمی رئیس و بنیانگذار مؤسسه بین المللی مطالعات ایران «رسانه» در کنفرانس «همکاری بین المللی و منطقه ای امنیت و مدیریت مرزها برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از حركت تروريست ها» در تاجیکستان مشارکت كرد. دکتر السلمی رئیس «رسانه» همچنین، در مقر سفارت عربستان سعودی در شهر دوشنبه با آقای ولید بن عبد الرحمن الرشیدان سفیر خادم الحرمین الشریفین در تاجیکستان دیدار نمود. ايشان در حاشیه این کنفرانس با سراج الدین مهر الدین وزیر امور خارجه کشور تاجیکستان و همچنین با ولادیمر نور اف وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار كرد.

آقای دکتر السلمی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برای تقویت روابط میان «رسانه» و مؤسسات گوناگون تاجیکستان برنامه های دیگری نیز داشتند. ایشان در مقر وزارت امور خارجه تاجیکستان و در حضور تعدادی از شخصیتهای دیپلماتیک، سخنرانی کرده و درباره روابط عربستان سعودی و کشورهای آسیای میانه به خصوص تاجیکستان و راههای توسعه این روابط، مطالبی ایراد کردند.

همچنین رئیس «رسانه» از مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری تاجیکستان بازدید نمود که مورد استقبال دکتر خیر الدین عثمان زاده مدیر این مرکز قرار گرفت. دو طرف برای برقراری روابط علمی و تحقیقاتی گسترده و امضای تفاهمنامه میان این دو مرکز اعلام آمادگی کردند. گفتنی است که پیش نویس این تفاهمنامه آماده شده و به زودی امضا خواهد شد. دکتر السلمی همچنین از مرکز آکادمی علوم در دوشنبه بازدید نموده و با مدیر انستیتوی مطالعات مسائل اروپا و آسیا و پژوهشگران این مرکز ملاقات و گفتگو کردند. در این دیدار مسائل مشترک و راههای توسعه همکاری میان دو مؤسسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. گفتنی است در این دو ديدار آقای اکرم اکرمی سفیر تاجیکستان در رياض نيز حضور داشتند.

موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران