بازديد هیات بنیاد «کنراد آدناور»، معاون سفیر ایتالیا و معاون رئیس نمايندگی دیپلماتیک استرالیا در عربستان سعودی از رسانه

https://rasanah-iiis.org/parsi/?p=3257

دکتر محمد السلمی رئیس و بنیانگذار مؤسسه بین المللی مطالعات ایران «رسانه»، در هفته جاری از چندین هیأت در مقر مؤسسه بین المللی مطالعات ایران استقبال نمود. این دیدارها با هدف ایجاد و توسعه روابط دو جانبه و بررسی مسائل مشترک صورت گرفت. هیأتی به ریاست دكتر جنان آتیلگان مدیر بخش خاورمیانه اندیشکده «کنراد آدناور» از رسانه بازدید كرد. در این دیدار مهمترین مسائل منطقه ای و همچنین راههای همکاری دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین دکتر السلمی طی دیدار جداگانه ای، با جولیانو ورجینتو معاون سفیر ایتالیا در عربستان سعودی و ویلیام الیشر معاون رئیس نمایندگی دیپلماتیک استرالیا در عربستان سعودی دیدار و گفتگو نمود. در این جلسه که تنی چند از مقامات رسانه نیز حضور داشتند، و درباره مسائل منطقه و بین الملل و نیز مسائل مشترک تبادل نظر صورت گرفتت و راههای همکاری مورد بررسی قرار گرفت.

در راستای حضور فعال «رسانه» در کنفرانسها و مجامع بین المللی، آقای دکتر احمد القرنی معاون رئیس «رسانه» به همراه خانم اسماء المطیری مدیر بخش روابط عمومی این مؤسسه در پاسخ به دعوت اکرم اکرمی سفیر تاجیکستان، در مراسمی که مناسبت «روز ریاست جمهوری و روز قانون اساسی» در سفارت تاجیکستان در ریاض برگزار شده بود، شرکت کردند. در حاشیه این مراسم، یک نشست مطبوعاتی میان دو طرف برگزار شد که طرفین درباره همکاری علمی با «رسانه» و برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی در مرکز آموزش «رسانه» و همچنین تبادل دستاوردهای پژوهشی و معرفتی در حوزه های مختلف گفتگو کردند. همچنین آقای کریمی سفیر تاجیکستان اقدام رئیس «رسانه» در سفر به آسیای میانه و قفقاز و بررسی راههای همکاری و امضای تفاهمنامه با مؤسسات پژوهشی آن کشورها را تحسین برانگیز خواند.

همچنین، سرلشکر بازنشسته احمد المیمونی مدیر مرکز مطالعات و پژوهشهای «رسانه» در دومین همايش بین المللی دریايى عربستان سعودی (SIM) که از 15 تا 17 نوامبر 2022 میلادی در شهر جده جریان داشت، شرکت نمود. در این کنفرانس 37 سخنران از 15 کشور دوست بعلاوه متخصصان و کارشناسان نظامی و شخصیت های دانشگاهی داخل و خارج کشور حضور داشتند. آقای المیمونی همچنین، در هجدمین کنفرانس سالانه امنیت منطقه ای موسوم به «گفتگوی منامه» 2022 میلادی شرکت نمود. این کنفرانس که از 18 تا 20 نوامبر برگزار شد، به همت مؤسسه بین المللی مطالعات راهبردی در بحرین برگزار شده است.

موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران