مشارکت «رسانه» در نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره 2023 میلادی

https://rasanah-iiis.org/parsi/?p=3323

مؤسسه بین المللی مطالعات ایران «رسانه» در پنجاه و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره شرکت می کند. این نمایشگاه که به همت انتشارات “الهيئة المصرية العامة للكتاب” و با شعار « هویت مصر.. فرهنگ و مسأله آینده» ترتیب یافته، به مدت 12 روز از 24 ژانویه تا 6 فوریه 2023 میلادی در مرکز نمایشگاهها و کنفرانسهای بین المللی واقع در قاهره جدید برگزار خواهد شد.

مؤسسه رسانه در سالن C14-(3) بخشی از محصولات خود را درباره امور ایران، منطقه و بین الملل عرضه خواهد کرد که از آن جمله می توان از سسله مسائل ایران، گزارش راهبردی سالانه به دو زبان عربی و انگلیسی، نشریه علمی پژوهشی مطالعات ایران، و نیز تعدادی از کتابهای این مؤسسه مانند: «نهاد نظامی در ایران میان دولت و انقلاب»، «فقه انتظار»، «مرکزیت عراق در اندیشه راهبردی ایران»، «عرب به عنوان دیگری در اندیشه معاصر ایران»، «فقیه، دین و حکومت»، « خمینی در فرانسه»، « نقش ایران در یمن»، «نفوذ ایران در کشورهای مغرب عربی»، «دموکراسی در ایران»، «حضور ایران در دریای سرخ و شاخ آفریقا»، « اعتراضات صنفی و خیزش اجتماعی در ایران»، «گروههای هکری و شبه نظامیان دیجیتال ایران»، «قربانیان خاموش»، « فرهنگ لغت سه زبانه نظامی» که به زبانهای عربی، انگلیسی و فارسی است، نام برد.

همچنین در این نمایشگاه تازه ترین اثر رسانه یعنی کتاب «منازعه ایران و عربستان سعودی بعد از 2011 میلادی» اثر دکتر ابو بكر الدسوقى پژوهشگر امور ایران عرضه خواهد شد.

این کتاب تلاشهای تصمیم سازان ایرانی برای بازخوانش کشورهای همجوار در زمینه های ژئوپلیتیک، مذهبی و اقتصادی را مورد بررسی قرار می دهد.

لازم به ذکر است که «رسانه» پیش از این نیز در چندین نمایشگاه کتاب داخلی و خارجی شرکت نموده است که از آن جمله می توان از نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره، نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نمایشگاه کتاب لاهور، نمایشگاه بین المللی کتاب الشارقه، نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت، نمایشگاه بین المللی کتاب ریاض، نمایشگاه بین المللی کتاب جده، نمایشگاه کتاب قصیم و نمایشگاه کتاب مدینه نام برد.

موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران
موسسه بين المللى مطالعات ايران